1 juli 2011

Deze week zag ik...


...in de mooiste boekhandel waar ik ooit geweest ben voor een prikkie dit boek liggen. Haken kan ik zo'n beetje met mijn ogen dicht, maar leren breien wil ik ook al een tijdje. Recht en averecht breien lukt wel, maar zodra ik een steek laat vallen, ben ik (en is vooral mijn breiwerk) reddeloos verloren. Toen ik dit boek zag liggen, werd ik weer helemaal jaloers op al die handige breisters.

...voor het eerst het plaatselijke breicafé van binnen. Het zit nota bene bij mij in de straat. Ik had vandaag pas aan het eind van de middag tijd om erheen te gaan, maar volgende week vrijdag ga ik proberen om er eerder te zijn. Wellicht dat ik dan toch binnenkort leer breien.



...wol in vrolijke kleurtjes om een kussen van te haken. Het blauwe bolletje is alleen paars, maar dat snapte de camera niet. Nu moet ik mijn haaknaald nog zien te vinden...

Deze week zag ik is een initiatief van Daan en Roos. Hier kun je zien wie er deze week ook iets zagen.

15 opmerkingen:

  1. Heerlijk, alles ligt klaar om leuke dingen te maken, succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat onwijs leuk! lekker nieuw projectje, heerlijk en een breicafe, hoe verzinnen ze het (hoef je in engeland niet om te komen volgens mij) - geniet ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Breien is heerlijk! Haken ook trouwens :o)
    Veel breiplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. :) Ik ben juist andersom: breien doe ik al sinds mijn oma het me leerde (kabels, figuren, etc.) en haken begin ik nu te leren. Tip: met een haaknaald kun je prima een gevallen steek 'ophalen', staat het ook in je boek vermeld?? Anders zijn er zeker filmpjes op internet te vinden:)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk zeg dat je t wilt leren, breien kan ik ook wel maar ben te ongeduldig en verder dan een sjaal ben ik nooit gekomen (haken heb ik later ontdekt)
    Veel plezier met breien!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh dapper dat je het gaat proberen!Ik krijg het echt niet onder de knie....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @schone vrouw Ik zag ook een mooi boek met patronen om baretten met prachtige motieven te breien. Hopelijk kan ik het ooit net zo goed als jij. Ik heb geprobeerd om met een haaknaald de gevallen steek op te halen, zoals het ergens op internet werd beschreven, maar ik doe denk ik toch iets verkeerd, wamt een paar toeren later zie je het nog steeds.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk zeg dat breien! Ik overweeg binnenkort te gaan haken. Zag leuke boekjes met patroontjes erin. Nu ben ik bezig met armbandjes te maken. Ook erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Have fun! enne, mooie wol"mand" :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @Roos Haha! Herken je hem soms? Het is zo'n vormenstoof van de kinderafdeling van Ikea.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lekker op tijd voor de winter straks. Dan brei je natuurlijk als een tierelier.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dankje voor de tip ik ga het uitproberen als het weer droog is, want strooien met gif of emmers met bleek over die tegels doe ik niet graag.
    het onkruid groeit de pan uit =D
    Hoe is het met breien?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Late reactie maar ik MOET even reageren, want ik vind het zo leuk! Zeker met deze regenachtige dagen heb ik ook zo'n behoefte aan fröhbelen! Ik heb besloten om vanmiddag dmv youtube tutorials het haken weer op te pakken (zou niet zo moeilijk moeten zijn, als je anderen moet geloven)
    Het breicafé klinkt heel leuk. Ik was een keer hier in de stad in de wolwinkel, en daar zaten ook een paar oudere dames die zeiden dat ik altijd langs kon komen voor tips of als ik er even niet uit kwam, zo aardig!
    Veel plezier met breien!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. *Nee ben nog niet gestopt met de bv was al wel wat aan het minderen maar meer om niet meer de speen van haar te zijn =D

    Dankjewel ik had al eens gehoord van het neusjes even in de borst drukken maar was het weer vergeten en daar dacht ik niet aan vanmorgen toen ze me weer klem had tussen die tandjes auw
    Ik zal m opvolgen =)
    Ik laat even mn borst helen en kolf de pijnlijke voor de voeding af tot deze weer geheeld is, ik weet niet of deze nog een beet overleefd nu haha

    Fijne avond
    Groetjes Famke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nog twee van die boekhandels: Heinen in Den Bosch en met stip op een: de boekhandel in Oisterwijk!
      Je zou er willen wonen.
      Mooi boek trouwens.

      Verwijderen