7 mei 2010

Zus van een vriend

We waren op kraambezoek bij vrienden. Theije was niet in zijn sas en huilde al enige tijd. De zus van de vriend had al een paar keer voorgesteld dat zij Theije even vast zou houden, op een toon die suggereerde dat Theije daardoor beslist zou stoppen met huilen.
Om van het gezeur af te zijn legde ik tenslotte Theije in haar armen.  Als kersverse moeder controleerde ik even of zoonlief het wel naar zijn zin had en aaide ik zijn beentje, zodat zijn onderbewustzijn zou noteren dat zijn moeder hem niet zomaar weggegeven had, maar nog in de buurt was.
De zus van de vriend merkte, op hoge koedie-koedie-toon, tegen Theije op: 'Jouw mama vindt het niet leuk hè, dat je bij mij zit. Dat kan ik wel merken.'

2 opmerkingen:

  1. Met zwanen, zwijnen, beren en een heleboel andere dieren moet je ook extra oppassen als de moeder jonkies heeft....!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo hoort het, baby's bij hun eigen moeder. Stom mens dring dan ook niet aan!

    BeantwoordenVerwijderen